19.6.09

MARI BOIKOT MEREKA SEHINGGA...

Atas sebab bertindak di luar batas sebagai ahli jamaah Islam. Saya merasa terpanggil untuk berkongsi dan mengajak kawan-kawan sekalian untuk memboikot program-program anjuran mereka yang melibatkan semua 10 ahli parlimen yang mensensasikan lagi isu Kerajaan Perpaduan.



Tindakan 10 Ahli Parlimen yang kebanyakkannya AJK Pas Pusat melanggar adab parti dan berniat jahat ketika mengemukakan memorandum bantahan itu secara terbuka kepada media. Sepatutnya perkara ini tidak berbangkit dimedia kerana mereka boleh gunakan hak mereka sebagai AJK untuk bantah perkara berkenaan dalam mesyuarat Pas pusat Ahad ini.

Tindakan mereka itu menimbulkan keraguan dan mewujudkan persepsi buruk ahli seolah-olah AJK Pas Pusat mensabotaj idea Presiden tanpa beri Presiden peluang untuk menjelaskan idea beliau.

Tindakan mereka juga, tidak dibincang diperingkat Kawasan terlebih dahulu, tetapi menggunakan kedudukan beliau sebagai Ahli Parlimen dan ini tidak selari dengan pandangan pimpinan kawasan yang bersetuju bahawa isu ini dibincang secara tertutup melalui mesyuarat Pas Pusat Ahad ini dan mesyuarat Pakatan Isnin ini.


Ahli-ahli parlimen PAS itu seperti berikut: Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Khalid Samad (Shah Alam), Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor), Datuk Kamaruddin Jaffar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusoff (Rantau Panjang), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali (Titiwangsa), Dr Mohd Hayati Othman (Pendang), Taib Azamuddin Md Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Tuntutan untuk memohon maaf kepada Presiden dan seluruh ahli PAS harus dibuat seberapa segera. Tindakan mereka bukan sahaja mengelirukan kebanyakan ahli tetapi juga mengeruhkan lagi suasana yang telah keruh


No comments:

Sekitar Demontrasi PPSMI